Reflectievragen
Bouwsteen ONTWIKKELING EN BEGELEIDING LERAREN
Doel:
Onze school hanteert duidelijke afspraken en principes voor de adviserende, oriënterende en delibererende klassenraden.
Subdoel:
"In onze school nemen alle leraren, zowel van de grote als van de kleine vakken, gedeelde verantwoordelijkheid op in de klassenraad. "
- Op welke manier wordt bewaakt dat er een goede onderlinge afstemming is binnen het lerarenteam om te komen tot een gedragen studieadvies?
- Op welke manier wordt bewaakt dat leerlingen breed in beeld gebracht worden in functie van de keuzebegeleiding?
- Welke inbreng doet de klastitularis?
- Welke inbreng doen leraren van 1-uursvakken?
- Welke inbreng doen de leraren van de (hoofd)vakken?
- Welke inbreng doet de zorgcoördinator – ondersteuner van het ondersteuningsnetwerk – CLB-anker - …?
- In welke volgorde komen de diverse leraren aan bod?
- Op welke manier en op welke momenten kan er binnen het team informatie uitgewisseld worden over interesses / attitudes van de leerlingen ifv de studieoriëntering?
- Welke stappen worden gezet wanneer het gevoel ontstaat een leerling niet goed genoeg te kennen om een studieadvies te formuleren?