Reflectievragen

Bouwsteen ONTWIKKELING EN BEGELEIDING LERAREN


Doel: Onze school hanteert duidelijke afspraken en principes voor de adviserende, oriënterende en delibererende klassenraden. 


Subdoel: "In onze school nemen alle leraren, zowel van de grote als van de kleine vakken,  gedeelde verantwoordelijkheid op in de klassenraad. "

  • Op welke manier wordt bewaakt dat er een goede onderlinge afstemming is binnen het lerarenteam om te komen tot een gedragen studieadvies? 
  • Op welke manier wordt bewaakt dat leerlingen breed in beeld gebracht worden in functie van de keuzebegeleiding? 
  • Welke inbreng doet de klastitularis? 
  • Welke inbreng doen leraren van 1-uursvakken? 
  • Welke inbreng doen de leraren van de (hoofd)vakken?   
  • Welke inbreng doet de zorgcoördinator – ondersteuner van het ondersteuningsnetwerk – CLB-anker - …? 
  • In welke volgorde komen de diverse leraren aan bod? 
  • Op welke manier en op welke momenten kan er binnen het team informatie uitgewisseld worden over interesses / attitudes van de leerlingen ifv de studieoriëntering? 
  • Welke stappen worden gezet wanneer het gevoel ontstaat een leerling niet goed genoeg te kennen om een studieadvies te formuleren?
Share by: