Organisatie

Doelen voor de bouwsteen  ORGANISATIE

Onze school doet veel inspanningen om leerlingen hun interesses te laten ontdekken én hun volle potentieel in kaart te brengen.

Onze school heeft een gevarieerd aanbod om de zelfsturingsvaardigheden en keuzebekwaamheid van leerlingen te ondersteunen.

Onze school stemt de keuze voor homogene of heterogene klasgroepen af op onze visie op oriëntering.

Onze school voert een data-geïnformeerd oriënteringsbeleid. 

Hieronder kan je per doel en subdoel de reflectievragen lezen.


Wil je graag alle reflectievragen bij elkaar voor deze bouwsteen?

Klik dan op onderstaande knop om het overzichtsdocument te downloaden.

Reflectievragen voor de bouwsteen Organisatie

DOEL 1


Onze school doet veel inspanningen om leerlingen hun interesses te laten ontdekken én hun volle potentieel in kaart te brengen.

Reflectievragen

  • Hoe breed wil men de leerlingen hun interesses laten ontdekken? 
  • In welke mate geven de basisopties en keuzeopties de leerlingen informatie over de invulling van de 2de graad? 
  • In welke mate zijn de basisopties en keuzeopties representatief voor de richtingen / vakken van de 2de graad? 
  • In welke mate komen leerlingen met alle doeldomeinen in aanraking in de 1ste graad?

Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.

Inspirerende praktijken

SUBDOELEN


Klik op een subdoel om de bijhorende reflectievragen te zien.

DOEL 2


Onze school heeft een gevarieerd aanbod om de zelfsturingsvaardigheden en keuzebekwaamheid van leerlingen te ondersteunen.

Reflectievragen

  • Op welke manier wordt er in het 1ste jaar gewerkt aan zelfsturende vaardigheden (welke)? 
  • Op welke manier wordt er in het 2de jaar gewerkt aan zelfsturende vaardigheden (welke)? 
  • Hoe wordt leerlingen geleerd om hun keuzes voor basisoptie / keuzeoptie / keuze 2de graad te verantwoorden / te beargumenteren?

Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.

Inspirerende praktijken

DOEL 3


Onze school stemt de keuze voor homogene of heterogene klasgroepen af op onze visie op oriëntering.

Reflectievragen

  • Welke zijn de redenen om te kiezen voor homogene of heterogene klassen?

Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.

Inspirerende praktijken

SUBDOELEN


Klik op een subdoel om de bijhorende reflectievragen te zien.

Inspirerende praktijken krijg je te zien door op de knop "Inspirerende praktijken" te klikken.

DOEL 4


Onze school voert een data-geïnformeerd oriënteringsbeleid.

Reflectievragen

  • Welke data worden bijgehouden over het gegeven advies van de klassenraad, de gemaakte studiekeuze én het slaagpercentage van de leerlingen? 
  • Op welke manier geven verzamelde data richting aan het oriënteringsbeleid? 
  • Welke data worden verzameld over de tevredenheid over het oriënteringstraject van de leraren, leerlingen en ouders? 

Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.

Inspirerende praktijken

SUBDOELEN


Klik op een subdoel om de bijhorende reflectievragen te zien.

Share by: