Informatie verzameld via deze website wordt niet gedeeld met derden.
Hier kan je het cookie- en privacybeleid van UCLL terugvinden.
Informatie verzameld via deze website wordt niet gedeeld met derden.
Hier kan je het cookie- en privacybeleid van UCLL terugvinden.
Visie
Doelen voor de bouwsteen VISIE
Onze school oriënteert breed vanuit een holistisch perspectief (interesses, leerresultaten, zelfsturende vaardigheden,…).
Binnen de visietekst van onze school staat de oriënterende rol van de eerste graad centraal.
Onze school communiceert transparant naar het schoolteam, de leerlingen én de ouders over de vereiste competenties (kennis, vaardigheden én attitudes)om een bepaalde studierichting te kiezen.
Onze school onderneemt concrete acties op het niveau van het schoolteam, de leerlingen en de ouders om de domeinen en finaliteiten als evenwaardig te zien.
Onze school heeft een goed zicht op de thuissituatie van de leerlingen en neemt concrete acties om de impact van de thuissituatie op de onderwijsloopbaan van leerlingen te verkleinen.
Onze school sluit vooroordelen en stereotyperingen uit bij het toekennen van een oriënteringsadvies of attest.
Hieronder kan je per doel en subdoel de reflectievragen lezen.
Wil je graag alle reflectievragen bij elkaar voor deze bouwsteen?
Klik dan op onderstaande knop om het overzichtsdocument te downloaden.
DOEL 1
Onze school oriënteert breed vanuit een holistisch perspectief (interesses, leerresultaten, zelfsturende vaardigheden,…).
Reflectievragen
Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.
SUBDOELEN
Klik op een subdoel om de bijhorende reflectievragen te zien.
Inspirerende praktijken krijg je te zien door op de knop "Inspirerende praktijken" te klikken.
DOEL 2
Binnen de visietekst van onze school staat de oriënterende rol van de eerste graad centraal.
Reflectievragen
Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.
SUBDOELEN
Klik op het subdoel om de bijhorende reflectievragen te zien.
DOEL 3
Onze school communiceert transparant naar het schoolteam, de leerlingen én de ouders over de vereiste competenties (kennis, vaardigheden én attitudes)om een bepaalde studierichting te kiezen.
Reflectievragen
Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.
SUBDOEL
Klik op het subdoel om de bijhorende reflectievragen te zien.
Inspirerende praktijken krijg je te zien door op de knop "Inspirerende praktijken" te klikken.
DOEL 4
Onze school communiceert transparant naar het schoolteam, de leerlingen én de ouders over de vereiste competenties (kennis, vaardigheden én attitudes)om een bepaalde studierichting te kiezen.
Reflectievragen
Met betrekking tot het schoolteam:
Met betrekking tot de leerlingen:
Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.
DOEL 5
Onze school heeft een goed zicht op de thuissituatie van de leerlingen en neemt concrete acties om de impact van de thuissituatie op de onderwijsloopbaan van leerlingen te verkleinen.
Reflectievragen
Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.
DOEL 6
Onze school sluit vooroordelen en stereotyperingen uit bij het toekennen van een oriënteringsadvies of attest.
Reflectievragen
Wil je graag inspirerende praktijken ontdekken? Klik dan op de knop hieronder.
Wil je inzicht krijgen in hoe stereotypen en vooroordelen ontstaan én hoe ze hardnekkig ons denken en handelen bepalen?
Kijk dan volgende 3 filmpjes van de universiteit van Nederland met professor Dr. Daniël Wigboldus.
Heb je diep vanbinnen discriminerende trekjes? Doe de test!
Waarom is het gevaarlijk om te denken dat je geen vooroordelen hebt?
Hoe kun je voorkomen dat je zelf discrimineert?