Reflectievragen
Bouwsteen ORGANISATIE
Doel:
Onze school voert een data-geïnformeerd oriënteringsbeleid.
Subdoel: "Onze school evalueert in welke mate het oriënteringstraject (modules, basisopties, studiekeuzedag,…) bijdraagt aan het keuzeproces van de leerlingen."
- Op welke manier beoordeelt de school of een studieoriëntering geslaagd is?
- Op welke manier worden leerlingen van de 2e graad bevraagd over hun studiekeuze?
- Op welke manier worden leerlingen van de 2e graad bevraagd over hun welbevinden?
- Op welke manier worden leerlingen van de 2e graad bevraagd over hun functioneren in de klasgroep / richting
- Hoe gaat men analytisch aan de slag met de slaagcijfers?
- Hoe wordt de opvolging van de studieadviezen binnen de school geanalyseerd?
- Hoe wordt de kwaliteit van het oriënteringstraject bevraagd bij de verschillende betrokkenen (leraren, leerlingen, ouders).