Reflectievragen

Bouwsteen ORGANISATIE


Doel: Onze school voert een data-geïnformeerd oriënteringsbeleid. 


Subdoel: "Onze school evalueert in welke mate het oriënteringstraject (modules, basisopties, studiekeuzedag,…) bijdraagt aan het keuzeproces van de leerlingen."

  • Op welke manier beoordeelt de school of een studieoriëntering geslaagd is? 
  • Op welke manier worden leerlingen van de 2e graad bevraagd over hun studiekeuze? 
  • Op welke manier worden leerlingen van de 2e graad bevraagd over hun welbevinden? 
  • Op welke manier worden leerlingen van de 2e graad bevraagd over hun functioneren in de klasgroep / richting 
  • Hoe gaat men analytisch aan de slag met de slaagcijfers? 
  • Hoe wordt de opvolging van de studieadviezen binnen de school geanalyseerd? 
  • Hoe wordt de kwaliteit van het oriënteringstraject bevraagd bij de verschillende betrokkenen (leraren, leerlingen, ouders). 
Share by: