Reflectievragen
Bouwsteen SAMENWERKING
Doel:
Onze school slaagt erin ouders mee te nemen als volwaardige partners in het oriënteringsproces.
Subdoel: "Onze school communiceert duidelijk wat er van ouders verwacht wordt met betrekking tot begeleiding en oriëntering."
- Vanaf welk moment in het oriënteringsproces betrekt men de ouders?
- Op welke manier betrekt men de ouders?
- Op welke momenten wilt men ouders persoonlijk bereiken?
- bij algemene infomomenten
- na de voorlopige keuze van de leerlingen
- na de oriënterende deliberatie
- Welke ouders wilt met bereiken in verband met het oriënteringsproces?
- ouder(s) van elke leerling
- enkel ouder(s) van leerlingen waarbij de voorlopige keuze niet in lijn ligt met de visie van de oriënterende klassenraad
- In welke mate kan een ‘verplicht’ individueel gesprek met leerlingen eventueel in het bijzijn van ouders een meerwaarde betekenen in het oriënteringsproces?
- Wat verwacht de school van de ouders op welke momenten in het oriënteringsproces?