Reflectievragen

Bouwsteen SAMENWERKING


Doel: Onze school slaagt erin ouders mee te nemen als volwaardige partners in het oriënteringsproces.


Subdoel: "Onze school communiceert duidelijk wat er van ouders verwacht wordt met betrekking tot begeleiding en oriëntering."

  • Vanaf welk moment in het oriënteringsproces betrekt men de ouders? 
  • Op welke manier betrekt men de ouders? 
  • Op welke momenten wilt men ouders persoonlijk bereiken? 
  • bij algemene infomomenten 
  • na de voorlopige keuze van de leerlingen 
  • na de oriënterende deliberatie 
  • Welke ouders wilt met bereiken in verband met het oriënteringsproces? 
  • ouder(s) van elke leerling 
  • enkel ouder(s) van leerlingen waarbij de voorlopige keuze niet in lijn ligt met de visie van de oriënterende klassenraad 
  • In welke mate kan een ‘verplicht’ individueel gesprek met leerlingen eventueel in het bijzijn van ouders een meerwaarde betekenen in het oriënteringsproces? 
  • Wat verwacht de school van de ouders op welke momenten in het oriënteringsproces? 
Share by: